بلیط

خرید بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و بلیط های چارتر

بلیط

خرید بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و بلیط های چارتر

  • ۰
  • ۰

بلیط

 در این وبلاگ ما در تلاشیم تا کلیه ی مطالبی که باید درمورد بلیط هواپیما و انواع پروازها بدانید را در این فضا در اختیارتان قرار دهیم.(بلیط) و به شما تضمین می دهیم(بلیط) با خواندن این مطالب شما حتی بیشتر از نیازتان هم درمورد تهیه ی بلیط هواپیما ی ارزان قیمت و اطلاعات دیگر که مربوط به بلیط هواپیما می شود آگاهی خواهید یافت.
بلیط چارتر
کلمه ی چارتر به معنای دربست کردن و دراختیار گرفتن است.(بلیط) حتما شما هم تا کنون بارها واژه ی پرواز چارتر یا بلیط چارتر را شنیده اید اما ایا می دانید این لغت تنها درمورد پرواز استفاده نمی شود و برای هتل ها و حتی وسایل حمل و نقل هم کاربرد دارد؟( بلیط)
گاهی بعض از شرکت ها و اژانس های هواپیمایی(بلیط) همه یا تعدادی از صندلی های یک هواپیما را به صورت عمده اجاره می کنند تا در هزینه هایشان صرفه جویی کرده باشند.(بلیط) ( این کاهش هزینه مانند زمانی است که شما به جای خرید تکی (بلیط)یک کالا، به صورت عمده آن را خریداری می کنید)


http://bayanbox.ir/view/5288364631093278234/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7-696x522.jpg


بعضی از آژانس های هواپیمایی برای مدت(بلیط) چندماه یا یک سال صندلی های مسیرهای هوایی مورد نظرشان(بلیط) را اجاره می کنند به همین خاطر شرکت های هواپیمایی(بلیط) به این اژانس ها یا سازمان های اجاره کننده مبلغی را تخفیف می دهند سپس این اژانس ها، این بلیط ها را با قیمت رایج به مسافران می فروشند.(بلیط) یعنی یک معامله ی دو سر سود است (بلیط) زیرا این آژانس های چارتر کننده مسئول خالی نماندن ظرفیت پروازی هستند که آن را اجاره کرده اند(بلیط) و به این ترتیب هم شرکت هواپیمایی خیالش از بابت فروخته شدن صندلی های هواپیمای آن مسیر راحت است ( زیرا قبلا آن ها را به آژانس های چارتر کننده اجاره داده است) و هم آژانس های چارتر کننده (بلیط) در این معامله با خرید همراه با تخفیف بلیط ها و فروش آن ها به مسافران با قیمتی که خودشان تعیین می کنند سود کرده اند.
در ادامه ی مطلب همراه ما باشید


علت تغییر قیمت بلیط های چارتری
اگر اهل سفر باشید متوجه می شوید قیمت بلیط چارتر برای یک مقصد از یک شرکت و یک هواپیما و یک مسیر خاص، در یک فصل بسیار گران و در فصل دیگر بسیار ارزان است.(بلیط) ایا تا به حال به علت آن فکر کرده اید؟ باید بگوییم افزایش یا کاهش قیمت بلیط چارتر کاملا بستگی به شرایط دارد. برای این که موضوع روشن تر شود یک مثال ساده می زنیم.(بلیط)
 بعضی از مسیرهای پروازی مانند استانبول همیشه و(بلیط) در همه ی مواقع سال، مسافر دارد (بلیط) اما بعضی از مسیرها ممکن است فقط در ماه های خاصی مسافر داشته باشد (بلیط)در نتیجه در ماه هایی که این مسیرها مسافر چندانی ندارد، ممکن است صندلی های هواپیما خالی بماند و این درحالی است که آژانس، از پیش این صندلی هارا از شرکت هواپیمایی اجاره کرده و بهای آن را پرداخته است(بلیط) در نتیجه متحمل زیان می شود. در این شرایط آژانس هواپیمایی ترجیح می دهد(بلیط) صندلی های این پرواز را با قیمت کمتری به فروش برساند (بلیط) تا این که این صندلی ها خالی بمانند تا بدین وسیله میزان زیان خود(بلیط) را کاهش دهد. به همین دلیل است که قیمت بلیط چارتری بالا و پایین می شود.
مزایا و معایب بلیط چارتری
مهمترین مزیت بلیط چارتر، قیمت آن است. 
ممکن است شما بتوانید یک پرواز را با نصف قیمت واقعی آن خریداری کنید که این موضوع مخصوصا (بلیط) در فصل های لو سیزن خیلی احتمال بیشتری دارد.
اما توجه کنید که همیشه هم بلیط های چارتری ارزان تر از بلیط معمولی نیستند.(بلیط) درمواقعی که مسافر برای مسیر پروازی مدنظر شما زیاد است و یا در ایام تابستان و تعطیلات نوروز (بلیط) که تایم های پرسفر محسوب می شوند قیمت بلیط چارتر ممکن است برابر با بلیط معمولی و یا حتی گران تر از آن هم باشد.
یکی دیگر از مزیت های بلیط چارتر تاریخ پرواز معلوم آن است. بنابرین دیگر نگرانی بابت زمان حرکت یا کمبود جا معنی ندارد.(بلیط)
اما بزرگترین عیب این بلیط ها عدم امکان استرداد آن هاست. آژانس های هواپیمایی اجازه ی استرداد این بلیط ها را به شما نمی دهند و اگر هم در شرایط ویژه ای بتوانید این کار را انجام دهید(بلیط)، جریمه ی آن انقدر بالاست ( چیزی در حدود قیمت واقعی بلیط) که حتما پشیمان می شوید.
نکته ی دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که بلیط چارتر برای سفرهای خانوادگی توصیه نمی شود. زیرا قیمت بلیط چارتر برای همه ی سنین به جز نوزادان(بلیط) زیر دو سال( برای نوزادان ارزان تر است) یکسان است درنتیجه خرید بلیط چارتر برای همه ی اعضای یک خانواده چندان مقرون به صرفه محسوب نمی شود!(بلیط)
بلیط های چارتر معمولا برای مسیرهای پر مسافر است درنتیجه امکان تهیه ی بلیط چارتر به همه ی مقاصد وجود ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی