بلیط

خرید بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و بلیط های چارتر

بلیط

خرید بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و بلیط های چارتر

  • ۰
  • ۰

بلیط

انواع چارتر هواپیما

1.      چارتر کامل

2.      اجاره صندلی

3.      سیت چارتر شناور

4.      سیت چارتر(Back to Back)

5.      سیت چارتر( Block Seat)

 

چارتر کامل (Full Charter) : در این نوع چارتر تمام صندلی های یک پرواز توسط آژانس هواپیمایی چارتر کننده (اجاره کننده) اجاره می شود. ویژگی مثبت این نوع چارتر، این است ک در سامانه های معتبر فروش بلیط هواپیما به فروش رفته و مطمئن تر می باشد.

اجاره صندلی (Seat Charter) : در این نوع، بخشی از صندلی های هواپیما(بلیط) در یک پرواز بصورت دوره ای توسط شرکت چارتر کننده اجاره می شود. (بلیط)این نوه از چارتر، همه ی صندلی هارا دربر نمی گیرد و در یک زمان معین، تنها برای تعداد مشخصی از صندلی های یک پرواز است.(بلیط)

سیت چارتر شناور : دراین حالت شرکت چارتر کننده این مسئولیت را می پذیرد(بلیط)که در یک مدت زمان معین، تعداد مشخصی از صندلی های هواپیما را در مسیر رفت و برگشت در یک مسیر پروازی خاص به فروش برساند.(بلیط)

ü     برای این نوع چارتر، تاریخ رفت و برگشت باید در محدوده ی معینی باشد که تعیین شده است (بلیط)اما لازم نیست فاصله ی زمانی خاصی بین پرواز رفت و برگشت رعایت شود.(بلیط)

سیت چارتر (Back to Back): در این نوع، شرکت چارتر کننده (بلیط)باید تعداد مشخصی از صندلی های رفت و برگشت یک مسیرپروازی را بفروشد اما تفاوتش با نوع قبلی در این است(بلیط) که فاصله ی زمانی بین تاریخ رفت و برگشت باید مشخص شود و ضروری می باشد.(بلیط)

سیت چارتر ( Block Seat): در این نوع چارتر شرکت چارتر کننده موظف است (بلیط) تنها تعداد مشخصی از صندلی ها را بصورت رفت و برگشت و با تاریخ معینی در یک مسیر پروازی مشخص بفروش برساند.(بلیط) در این نوع پرواز همه چیز فیکس شده است

درادامه ی مطلب همراه ما باشید





از بلیط سیستمی چه می دانید؟

درمورد بلیط سیستمی لازم است به ذکر چند نکته بپردازیم:

ü     قیمت بلیط سیستمی ثابت است

ü     قوانین ابطال (استرداد) آن از پیش به تصویب سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران رسیده است.(بلیط)

ü     به سه گروه زیر تقسیم می شود:

                         بزرگتر از 12 سال بزرگسال (Adualt)

                         2تا 12 سال کودک (Child)

                         کوچکتر از 2 سال -نوزاد (Infant)

ü     براساس این گروه بندی کودکان 2 تا 12 سال، مشمول50% تخفیف می شوند.(بلیط)

ü     خوب است بدانید درصد جریمه ای که درصورت کنسلی از شما دریافت می گردد (بلیط)در ایرلاین های مختلف، متفاوت می باشد، لذا درهنگام تهیه ی بلیط از ایرلاین ها، به این نکته هم توجه کنید.

ü     حتی بلیط های سیستمی هم در بعضی کلاس های پروازی امکان استرداد ندارند.

آیا شما می دانید بلیط Open Jaw چیست؟ تاکنون از این نوع بلیط ها برای سفرهایتان استفاده کرده اید؟

پرواز کامباز (Open Jaw) به نوعی پرواز اطلاق می شود که درواقع شامل چند پرواز است. افرادی که بلیط پرواز Open Jaw تهیه می کنند می توانند با استفاده از آن از شهر مبدأ به شهر مقصد (مقصد اول) پرواز کنند(بلیط) و سپس از مقصد دوم به شهر مبدأ باز گردند. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم، شما با تهیه ی این نوع بلیط، از مبدأ الف به مقصد ب سفر می کنید؛ سفر از مقصد ب به مقصد ج به عهده ی خودتان است و سپس از مقصد ج می توانید با استفاده از این بلیط به مبدأ الف باز گردید. به همین دلیل است که استفاده از این بلیط بیشتر به افراد ی که تجربه ی سفر دارند پیشنهاد می گردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی