بلیط

خرید بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و بلیط های چارتر

بلیط

خرید بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و بلیط های چارتر

  • ۰
  • ۰

بلیط


Ø     آیا شما می توانید بلیط هواپیما را با توجه به موارد حائز اهمیتی که در قیمت بلیط اثرگذار است محاسبه کنید؟

Ø     معیارهای تفاوت در محاسبه ی رده های کلاسی هواپیماها چیست؟(بلیط)

عوامل تأثیرگذار در کلاس های پروازی زمان پرواز و خدماتی است (بلیط) که در داخل هواپیما به مسافران ارائه می شود.

رده های کلاسی هواپیما، با حروف انگلیسی به ترتیب M:، Y، Q، E، V، C و J مشخص می شود.(بلیط) این کلاس ها در تمامی ایرلاین ها مشابه می باشد.براساس این رده بندی:(بلیط)

کلاس های اکونومی شامل Y،Q،E،M

کلاس بین اکونومی و بیزینس V

کلاس بیزینس C

و فرست کلاس J

می باشد که مبنای تعیین قیمت بلیط پروازهای داخلی در ایرلاین های مختلف می باشد. این حروف، طیفی از قیمت های مختلف بلیط هواپیما را نشان می دهد که از کمترین قیمت (ارزان ترین) تا بیشترین قیمت (گران ترین) را شامل می شود.

ارزان ترین رده ی قیمت، مربوط به پروازهای اکونومی (پرواز اقتصادی) و گران ترین رده ی قیمت(بلیط) مربوط به فرست کلاس ( گران ترین، لوکس ترین و ویژه ترین کلاس هواپیما) می باشد (بلیط) و رده ی متوسط قیمت ها مربوط به کلاس بیزینس است، (بیزینس کلاس مخصوص تاجران است).(بلیط)


درادامه ی مطلب همراه ما باشید


خب حالا سوال مهم این است که با توجه به این رده های قیمتی در بلیط پرواز هواپیما، شیوه ی محاسبه ی  قیمت خالص بلیط هواپیما چیست؟ درپاسخ به این سوال باید بگوییم یک دستورالعمل ثابت برای تمام ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی تدوین شده است که همگی موظف هستند قیمت بلیط خود را برمبنای آن محاسبه و اعلام کنند.

البته همان طور که قبل تر هم گفته شد، نرخ بلیط هواپیما در ایام نوروز، تعطیلات یا ایام پر سفر و کم سفر تغییر می کند، ایام و با توجه به استقبال مسافران، قیمت ها به ارزان ترین تا گران ترین نرخ خود می رسند.(بلیط) اما به هرحال براساس قوانین سازمان هواپیمایی کشور، شرکت های هوایی نمی توانند قیمت بلیط های خود را در از دامنه مشخص شده،که همان 30 درصد است فراتر ببرند.(بلیط)

شما با چه روشی بلیط هواپیما می خرید؟

اگر تا کنون نمی دانستید، بدانید که 2 راه برای خرید بلیط هواپیما دارید.

·        خرید بلیط به صورت آنلاین

·        خرید بلیط به صورت حضوری یا تلفنی

برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید به سایت های مختلف سری بزنید. بسیاری از سایت ها امکان خرید بلیط هواپیمای پروازهای داخلی را در اختیار شما قرار می دهند.(بلیط) البته حتما به خاطر داشته باشید معتبر بودن سایت ها و آزانس های هواپیمایی ارائه دهنده خرید آنلاین بلیط هواپیما را چک کنید. اما برای خرید بلیط هواپیمای پروازهای خارجی حتما باید با آژانس های هواپیمایی و ایرلاین های مورد نظر تان تماس بگیرید (بلیط) و یا به صورت حضوری برای خرید بلیط هواپیما و یا رزرو بلیط هوپیما اقدام نمایید.

نکته ی مهم: برای خرید بلیت هواپیما شما دو راه دارید؛

1.      به سایت تک تک شرکت های هواپیمایی مراجعه کنید و بلیت خود را تهیه کنید

2.      از طریق یک سایت جامع بلیط خود را رزرو و خریداری کنید

اما نکته ای که باید بدانید، این است که اشکال تهیه ی بلیط روش اول این است که با گزینه های کمتری جهت انتخاب روبرو هستید. مثلا شما اگر قصد سفر به مشهد را داشته باشید، (بلیط) می توانید به سایت ایران ایر مراجعه کنید و فقط از بین هواپیماهای این شرکت پرواز خود را انتخاب کنید(بلیط) و دیگر دسترسی به شرکت آسمان و ... ندارید اما در یک سایت جامع تمام پروازهای موجود از هر شرکت(بلیط) برای شما به نمایش گذاشته می شود و حق انتخاب بیشتری دارید.(بلیط)


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی