بلیط

خرید بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و بلیط های چارتر

بلیط

خرید بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و بلیط های چارتر

  • ۰
  • ۰

بلیط

با چه شرایطی می توانیم بلیط مان را استرداد کنیم؟ (پس بدهیم؟)

نکته ی بسیار مهمی که باید همواره به یاد داشته باشید این است که بلیط های چارتر (یعنی بلیط هایی که از چارترکننده ها یا همان اجاره کننده ها خریداری می کنید) قابل استرداد نیستند. (بلیط) البته این موضوع قانونی نیست اما اژانس های چارتر کننده به دلیل هزینه های گزافی که پرداخت می کنند، حاضر به پس گرفتن بلیط نیستند!

اما برای بلیط های سیستمی، با توجه به مدت زمانی که تا تاریخ پرواز باقی مانده است، میلغی را از قیمت بلیط کسر کرده و مابقی را به شما باز می گردانند.

اگر هم بخواهید زمان بلیط تان را تغییر دهید، که این مورد هم با پرداخت مبلغی، ممکن است.

برای استرداد بلیط یا تغییر زمان پرواز، چه میزان خسارت کسر می شود؟

میزان خسارت پرداختی توسط مسافران در هنگام کنسل کردن یک بلیط یا تغییر زمان پرواز، برطبق مقرراتی که سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است، محاسبه می شود که به شرح زیر می باشد: (بلیط)

3 روز  قبل از پروازتا ساعت 12: در این حالت ۵ درصد از هزینه بلیط کسر میشود.

 1 روز قبل از پرواز تا ساعت12: در این حالت ۱۰ درصد از هزینه بلیط کسر میشود.

 30دقیقه قبل از پرواز:  در این حالت ۳۰ درصد از هزینه بلیط کسر میشود.

30دقیقه قبل از پرواز  تا بعد از پرواز: در این حالت ۳۰ درصد از هزینه بلیط کسر میشود.

درمورد قوانین و مقررات مربوط به کودکان، در سفرهای هوایی چیزی می دانید؟ (بلیط)


درادامه ی مطلب باما همراه باشید




·        براساس قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، کودکان زیر 2 سال، طفل حساب شده و بدون امکان رزرو صندلی، حداکثر 10% از مبلغ بلیط، برای ایشان پرداخت می شود.

·        10 کیلوگرم بار مجاز هم به ازای هر طفل، به صورت رایگان حمل می شود.(بلیط)

·        براساس این قوانین، کودکانی که سن شان بین 2 تا 12 سال است، کودک شناخته می شوند. (بلیط) برای این کودکان قابلیت رزرو صندلی وجود دارد.

·        برای کودکان بین 2 تا 12 سال، در پروازهای داخلی، حداکثر 50% و در پروازهای خارجی، حداکثر 75% از بهای بلیط پرداخت می شود.

·        کودکان 2 تا 12 ساله، مانند افراد بزرگ سال می توانند 30 کیلوگرم بار را به صورت رایگان با خود به همراه داشته باشند.(بلیط)

کودکان با حضور یک همراه (بلیط)

دراین حالت، مفهوم همراه به معنی یک فرد بزرگتر از 12 سال است.(بلیط)

نکته ی قابل توجه، این است که اگر یک همراه (فرد بزرگسال)، (بلیط) بخواهد همراه دو طفل ( کمتر از 2 سال)، پرواز داشته باشد، یکی از آن دو طفل مشمول قانون کودکان 2 تا 12 سال می شود.(بلیط) بدین معنا که دارای حق رزرو صندلی بوده و باید در سفرهای داخلی، 50% و در سفرهای خارجی، 75% قیمت بلیط را بپردازند.

کودکان بدون حضورهمراه unaccompanied Minor

کودکان 5 تا 12 سال می توانند بدون حضور همراه، سفرهای هوایی انجام دهند.(بلیط)

براساس قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشور، (بلیط) به منظور افزایش سطح خدمت رسانی به کودکان در سفرهای هوایی و همچنین افزایش ایمنی در خصوص پذیرش و تحویل کودک بدون حضور همراه، تنها با یک شرط برای آن ها بلیط صادر می شود و آن هم تکمیل فرم کودک بدون همراه با امضای ولی کودک و یا قیم قانونی او، به همراه ارائه ی مدارکی به عنوان قیم کودک و یا وکیل قانونی، (بلیط) ( فردی که دارای وکالتنامه قانونی از طرف ولی یا قیم قانونی کودک می باشد) است. (بلیط)

نکته: درصورتی که سفر کودک به صورت رفت و برگشتی باشد،(بلیط) از آن جایی که ممکن است ولی او یا قیم یا شخص مشخص شده در شهر مقصد نباشد، فرمی درمورد برگشت کودک هم در دفتر صادر کننده ی بلیط، تکمیل می گردد.

          

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی