بلیط

خرید بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و بلیط های چارتر

بلیط

خرید بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و بلیط های چارتر

  • ۰
  • ۰

بلیط

چگونه می توانیم بلیط مفقود شده مان را دوباره پرینت بگیریم؟

برای چاپ مجدد بلیط، دو گزینه وجود دارد:

اگر بلیط خودتان را به صورت اینترنتی تهیه کرده اید، می توانید به کلیه ی دفاتر فروش بلیط، در سراسر کشور مراجعه کنید و تقاضای پرینت مجدد بلیط تان را داشته باشید. البته ناگفته نماند بابت پرینت هر برگه ی A4 باید 1000 تومان هم پرداخت کنید.

اگر هم بلیط تان را از ایستگاه یا دفاتر فروش بلیط در سراسر کشور تهیه کرده اید، می توانید در شهر مبدأ به مراکز فروش بلیط مراجعه کرده و المثنی بلیط تان را البته با پرداخت 5% از بهای بلیط!!!

برای خواندن بلیط هواپیمای خود با ما همراه شوید!

یادگرفتن این که چطور بلیط سفرهوایی تان را بخوانید به شما کمک می کند از تمام جزئیات پرواز به خوبی آگاه شوید در نتیجه کاری انجام نمی دهید که مشمول جریمه های هوایی شوید!! (بلیط)

1.   نام و نام خانوادگی ( PASSENGER  NAME): در این قسمت نام و (بلیط) نام خانوادگی مسافر(یعنی شما) نوشته می شود. این امر به منظور جلوگیری از بلیط شما توسط دیگران انجام می گیرد. البته این بدی را هم دارد که شما دیگر نمی توانید بلیط تان را به کس دیگری بفروشید (بلیط)

2.   معتبر بودن برای عبور (Booking Ref): تمام صفحات بلیط با یکدیگر متفاوت هستند. از صحیح و بدون مشکل بودن تمام این صفحات اطمینان حاصل کنید. (بلیط) یک مستطیل سیاه در هرصفحه وجود دارد که مبدأ و مقصدتان را به شما نشان می دهد.

3.      بهای بلیط (Price): در این قسمت بهایی که شما بابت بلیط پرداخته اید ثبت می شود.

4.      مالیات(tax): ممکن است در بلیط هواپیمای شما مالیات فرودگاه هم درج شده باشد.

5.      کد سفر No)) : اگر در چند تعطیلات ( Package holiday) هستید(بلیط) شماره مرجع در این قسمت نشان داده می شود.

درادامه ی مطلب همراه ما باشید


1.   میزان بار مجاز(Allow): حد مجازی که شما می توانید(بلیط) بدون پرداخت هزینه ی اضافی ( یعنی به صورت رایگان) با خودتان بار به داخل هواپیما ببرید، بین 20 تا 30 کیلوگرم است.(بلیط)

2.      پایه کرایه : این نوع کرایه است . در این مورد YB به معنی ( بودجه اروپا ) است (بلیط)

3.      کوپن پرواز (PASSENGER COUPON) : این شماره صفحه ( دفتر بلیط ) شماست

4.      شماره ی بلیط (No)

5.    وضعیت (STATUSE): در این قسمت باید (بلیط) برای شما کلمه ی OK یادداشت شده باشد، اگر این کلمه نوشته نشده است، مشکلی وجود دارد، سریعتر پیگیری کنید.(بلیط)

6.    - زمان (TIME): این زمان به صورت محلی یادداشت می شود.(بلیط) خطوط هواپیمایی از ترکیب ساعتی 24 ساعته بهره می برند.

7.        تاریخ (DATE) : منظور از تاریخ، تاریخ سفر شما است. حتما از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید.(بلیط)

8.       تاریخ صدور(Issued Date) : تاریخ صدور به معنی تاریخی است که شما بهای بلیط را پرداخت کرده اید.

9.    درجه (CLASS): منظور رده ی پروازی شما است. (بلیط)M و Y به معنی درجه عادی ، C به معنی درجه گروهی و F به معنی درجه یک است . در این قسمت دقت کنید شما هزینه ی بلیط چه درجه ای از هواپیما را پرداخت کرده اید، و دقت کنید که علامت اختصاری همان درجه در این قسمت ثبت شده باشد. (بلیط) درصورت مشاهده ی هرگونه مغایرت، فورا مراتب را از مراجع ذی صلاح پیگیر شوید.

10.   پرواز (Flight) : این شماره پرواز برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد.(بلیط)

11.   بلیط الحاقی : اگر قصد سفری طولانی را دارید ممکن است در چهار محل یا بیشتر توقف کنید . بنابراین به دفتر بلیط دیگری نیاز دارید . این قسمت از بلیط مرجع آن است.

12.  حامل : هر خط هوایی با دو یا سه حرف مشخص می شود(بلیط) مثلا BA برای بریتیش ایروز AF_British Airwaysبرای ایر فرانس Air France است

13.  چمدان چک شده / چک نشده : (بلیط) در این قسمت تعداد چمدان ها و وزن آن ها ثبت می شود تا شما حتما درحد مجاز با خود بار به داخل هواپیما ببرید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی